1. نحوه داشتن برنامه ریزی صحیح

عزیزان سال یازدهم دوستان سال آخری و کنکوری توجه کنید

یکی از اساسی‌ترین عوامل پیشرفت یا شکست در کنکور، برنامه‌ریزی است. اهمیت برنامه‌ریزی برای دانش‌آموزان نیز همچون سایر داوطلبان بر کسی پوشیده نیست. شما دانش‌آموز عزیز کنکوری باید تلاش کنید تا یک برنامه صحیح و اصولی برای خود تنظیم نموده و طبق همان برنامه پیش بروید. به خاطر داشته باشید که اگر واقعاً به برنامه خود عمل کنید، حتماً نتیجه بسیار خوبی خواهید گرفت.

برای داشتن یک برنامه خوب کنکوری، چون شما عزیزان به مدرسه می‌روید و بخشی از وقت خود را در آنجا سپری می کنید، باید به مدت زمان برنامه درسی خود که صرف مطالعه و آماده کردن تکالیف و درس‌هایتان می‌شود و زمان رفت و آمد به مدرسه یا کلاس‌های تقویتی و… توجه کنید. شما باید یک برنامه‌ریزی هفتگی داشته باشید و در این برنامه به ساعات مدرسه و نیز اوقاتی که باید هر روز برای تکالیف خود اختصاص دهید، توجه کنید؛ مثلاً اگر دانش‌آموز رشته ریاضی هستید و روزهای سه شنبه فیزیک دارید، مدت دو ساعت را برای انجام تکالیف و مطالعه درس‌های داده شده اختصاص دهید. به خاطر داشته باشید که مطالعه و آمادگی در دروس امسال، اهمیت زیادی برای کنکور شما نیز دارد؛ زیرا شما با مطالعه خوب و آمادگی کامل در این دروس، می‌توانید به تست‌های کنکور هم بخوبی پاسخ دهید.

نکته دیگری که شما عزیزان در برنامه‌ریزی باید در نظر بگیرید این است که حتماً به توان و انرژی خود نیز توجه کنید. یک برنامه‌ریزی خوب آن است که مبتنی بر واقعیات باشد؛ مثلاً چون دانش‌آموز هستید و فکر می‌کنید که باید ساعات بیشتری مطالعه کنید، از وقت استراحت و خواب خود نزنید. انجام این کار، علاوه بر اینکه باعث خستگی شما می‌شود، موجب می‌شود که کم کم از برنامه‌تان عقب مانده و دچار ناراحتی و استرس شوید.

تا کنکور حامی شما هستیم