برای کسب موفقیت در امتحانات نیمسال اول شاید تاکنون روش ها و برنامه ریزی های مختلفی را انجام داده باشید . اما باید توجه داشت که برنامه ریزی برای شرکت در امتحانات نیمسال اول و یا حتی آزمون های آزمایشی باید براساس اصول مطالعه پیاده سازی شود تا بتوان نتیجه ی خوبی در امتحانات از آن گرفت.

از عوامل موفقیت در امتحانات نیمسال اول می توان به نکات زیر اشاره کرد:

نباید خود را با دیگر دانش آموزان مقایسه کنید چرا که هر کس براساس امکانات و توانایی هایی که دارد می تواند به همان میزان نیز به موفقیت برسد.
 مکان مطالعه حتما باید جایی باشد که خودتان در آنجا تمرکز داشته باشید و با تمرکز هم مطالعه کنید.
از همین امروز برنامه مرور برای درس های خود داشته باشید چرا که در فرجه ها زمان برای مطالعه از صفر نیست ، بلکه زمان مرور است و نمی توانید حجم زیادی از مطالب را بخوانید.
همواره توصیه می شود خود را درگیر تنش و اضطراب نکنید . چرا که یکی از عوامل شکست در امتحانات ، قرار گرفتن در فضای ناآرام و تنش زاست.
طبق برنامه درس بخوانید و خود را همیشه متعهد به اجرای برنامه درسی بدانید.

آیا در امتحانات نیمسال اول فقط باید درس های پیش دانشگاهی را بخوانیم؟

در هر صورت شما دارید خودتونو برای کنکور 99 آماده می کنید و امتحانات مدرسه هم جدا از کنکور نیستن . لذا موفقیت در امتحانات خودش باعث میشه یک وجه تماییزی با بقیه رقبا داشته باشید.

توصیه میشه الان علاوه بر دروس پیش دانشگاهی ، یکی دو درسی که خیلی خیلی در کنکور مهم هستند و نیاز هست رفع اشکال بشن ، الان هم بخونید و کنار نذارید.

مثلا درس زیست شناسی مقداری که جزو امتحان هست رو بخونید و 3 فصل آخر زیست پیش دانشگاهی که بیشتر جنبه حفظی داره و ارتباط و ترکیبی با بقیه فصول نداره رو بخونید و جاهایی که متوجه نشدین از معلمتون بپرسید چونکه تدریس 3 فصل آخر برای آخر سال میافته ، لذا خواندن کم و یا دیرهنگام این سه فصل می تواند باعث نرسیدن به تسلط و استرس در شما شود.

حامی تحصیلی، حامی شما از پایه تا کنکور