سلام عرض میکنم خدمت تموم دوستای گلم در وبلاگ سوم دبیرستان.
میخوام تو این مقاله مطالبی رو بگم که شاید بسیاری از شما اونارو بدونین پس من میخام یه گوش زدی در این مورد کنم. یا یکم اطلاعاتتون در این مورد افزایش پیدا کنه.
خب میریم سراغ مطلبمون. استفاده بهینه از تعطیلات: ببینید خیلی از ماها منتظریم که روزای هفته تموم بشه و برسیم به پن شنبه جمعه! تا اصطراحت کنیمو تفریحو فلان.. و من اینو قبول دارم و بچه هارو درک میکنم که تو 4 5 روز هفته واقعا خسته میشن و این عادیه که منتظر دو روز تعطیل میشینن تا اصطراحت کنن.
اما بچه ها بیاین یکم واقع بینانه به موضوع نگا کنیم. بذارین درس نخوندن تو روزای تعطیلو به یه مسابقه ی دو تشبیه کنم . ببینید عین این میمونه که مسابقه دو شروع میشه و یکی از دونده ها شما هستید. شما تو پیچای سخت که فشار بالایی داره و تو تموم موانع و فلان.. با آمادگی کامل و فشاری که به خودتون میارین رد میکنین این مراحلو و همچنان همپای رقیبای خودتون میدوید. اما وقتی به یه مسیر مستقیم میرسین که فشار کمی میخاد و سخت نیست دویدنش. خیلی روش تمرکز نیمکنید و آزوم اون مسیرو میدویین و سرععتعونو میارین پایین! برای چی؟~ برای این که شما فک میکنید تو اون مسیر رقباتونم سرعتشونو کم میکنن و آروم میدون!
اما باور کنین اینجوری نیس. رقیبای شما دنبال همچین فرصت هایی هستن تا سرعت شما کم بشه و از شما جلو بزنن. درس خوندن تو روزای تعطیلم عین همینه! شما در طول هفته به خودتون فشار زیادی وارد میکنین تا همپای همکلاسی ها و کلا رقبای خودتون بیاین . اما وقتی به روزای تعطیل میرسین سرعت خودتونو کم میکنیدو.
اینجاس که اونا به راحتی از شما جلو میزنن.
و نباید شما چنین اجازه ای رو به اونا بدین. و شما هم تو روزای تعطیل همپای اونا و حتی بیشتر از اونا درس بخونین.
چون دوستان روزای تعطیل برای دانش آموز سوم دبیرستان حکم طلارو داره! شما نباید از این فرصتا به راحتی بگذرید.
خب حالا شما تصمیم گرفتینم که تو روزای تعطیل درس بخونین. باید برای این روزا هم مثل روز های هفته که به مدرسه میرین برنامه داشته باشینو باری تک تک ساعات روز تعطیل برنامه خاصی داشته باشین. حالا نمیخوام اینجا به مختویات برنامه روز تعطیل بپردازم ولی این برنامه میتونه شامل( مرور آنچه در هفته خوندین- تست زنی- حل سوال نهاییو..) که صد رد صد خیلی مفید واقع میشه.

خب همونطور که در بالا عرض کردم شما همتون میدونی که روزای تعطیل چقدر مهمه!
و من این مطالبرو برای گوش زد عرض کردم. همینطورم که عاشورا و تاسوعای حسینی هم داره نزدیک میشه علاوه بر عزاداری درس رو هم فراموش نکینید. چون همونطور که گفتم تو این تورنومنت که بین شما و رقیباتون( هم رشته ای هاتون) هست عقب میوفتید.
خب بحث من دراین مورد
تموم شد اگه سوالی چیزی دارین میتونید زیر همین پست مطرح کنید:)