سلام! 

بدون هیچ مقدمه ای میرم سراغ اصل مطلب.

مهم ترین دغدغه هر دانش آمور یعنی کلاس های تقویتی . ببینید همانطور که از اسمش مشخصه کلاس های تقویتی یعنی کلاس هایی برای تقویت درسی که در آن ضعیف هستید کلاس مخصوص آن در بیرون از مدرسه یا گاهی اوقات در درون مدرسه برگذار میشوند.

پس طبیعتا دو دسته از دانش آموزان باید یه این کلاس ها بروند:

1- کسانی که پایه ی آنها در درس مربوطه ضعیف است

2-کسانی که در طول سالتحصیلی در درس مربوطه دچار مشکل میشوند.

اپتدا در مورد گروه اول بحث میکنیم. ببینید بچه ها ضعیف بودن پایه در یک درس مشکلیه که60 70 درصد دانش آموزان دارند.پس این ایجاب میکنه که اکثر بچه ها مجبور باشن برن به کلاس های تقویتی. اما به قول معروف نباید بی گدار به آب بزنید. مثلا بگین: منکه تو فیزیک سال قبل ضعیف بودم حتما تو این سالم ضعیف خواهم بود. و باید قبل از شروع سالتحصیلی به کلاس های تقویتی برم. این دیدگاه کاملا اشتباه است.شما باید صبر کنید تا مدرسه ها باز شود سپس ببینید درس مربوطه(مثلا فیزیک) اصلا به سال گذشته ربط دارد یا نه؟! شاید اصلا نیازی نیست که شما فیزیک سال قبل رو بلد باشین.

اما روی دیگر قضیه را ببینیم. اگر مدرسه ها باز شود و شما متوجه شوید که درسی که امسال خواهید خوند کاملا مرتبط به درس و کتاب سال گذشته است. در این صورت شما باید به کلاس های تقویتی برین تا پایتون قوی تر بشه.

حالا بریم سراغ بحث دوم:

یعنی کسانی که در طول سالتحصیلی دچار مشکل میشوند. ببینید درسی مثل حسابان اگر در برنامه هفتگی مثلا در هر هفته 4 ساعت بهش تایم اختصاص داده بشه(که معمولا به این صورت میباشد) برای آموزش کامل این درس به هیچ عنوان کافی نیست.این تایم فقط برای این کافیه که قواعد و فرمولاش تو ذهن ادم بشینه.

برای اینکه بتونید مبحثو کامل یاد بگیرین و تستاشو با درصد های بالایی بزنید باید به کلاس های تقویتی برین.

اما اینجا مبحث دیگه ای هم وجود داره که نمیتونیم ازش به راحتی رد شیم.

معلم خوب!. بعضیا اعتقاد دارن معلم ادم که خوب باشه دیگه نیاز به کلاس های تقویتی و فوق العاده نیست.اما من تو صحبتم در قسمت بالا هم عرض کردم خدمتتون که: معلم هرچقدرم که خوب باشه تایم درس سنگینی مثل حسابان برای اموزش کاملش کافی نمیباشد. باید ساعات دیگری برای یادگیری وجود داشته باشد.

که با کلاس های تقویتیی این مشکل حل میشه.

جمع بندی:

در کل من با این توضیحات نفع کلاس های تقویتی رو برای شما درصد بندی میکنم.

1- اگر پایه شما در درس مربوطه ضعیف هستید و ساعات درس کم و فعالیت معلم در کلاس کم میباشد=100در صد

2-اگر پایه شما قویه و ساعات مطالعه کم و فعالیت معلم خوبه=80 درصد

3-اگر پایه شما قوی و تایم مورد نظر خوب و فعالیت معلم عالیه=40 درصد

در کل با این توضیحات و درصد بندی ها رفتن به این کلاس های برای هر داش آموزی بسیار مفید میباشد