سلام دوستان!

با نزدیک شدن به مهر ماه نزدیک شدن که چ عرض کنم 3 4 روز بیشتر نمونده. خب داشتم عرض میکردم با نزدیک شدن به مهر ماه دانش آموزا آماده رفتن به مدرسه و نشستن سر کلاس میشن. اما نکته مهم اینجاس که باید قبل از رفتن به مدرسه و نشستن سر کلاس مهارت های لازم برای شرکت در کلاسو بدونن. امروز موضوع سایت ما همینه میخوام درهمین مورد توضیحاتیرو براتون بدم پس برای دیدنش به ادامه مطلب برین

اولین موضوع که میخوام باهاتون بحث کنم:

اهمیت و مزایای کلاس:تحصیل و درس خواندن شغل اصلی هر داشن آموز است و کلاس محل کار اصلی شماست. بخش مهم کار داشن اوزان که همان یادگیری است,در کلاس انجام میشود.کلاس نقطه آغاز و تا حد زیادی تعیین کننده ی یادگیری است. تنها حضور فیزیکی در کلاس کارا و مفید نیست.آیا تا به حال دیدین که بچه ها با وجود رفتن به کلاس چیزی یاد نمیگیرن؟!

میزان استفاده ما از کلاس به چهار عامل بستگی دارد:

الف_کارآمدی اساتید آن

ب_نظم و برنامه ی آن

ج_میران علاقه ما به آن کلاس

د_آشنا بودن با فنون و مهارت های شرکت در کلاس

حالا خیلیا ممکنه از خودشون بپرسن که مگه علاقه ما به کلاس چقد تاثیر داره؟! اجازه بدین چن تا سوال از شما بپرسم:آیا هر روز با اکراه به مدرسه میروید؟آیا در ساعات پایانی کلاس بی صبرانه منتظر پایان آن هستید؟آیا انجام تکالیف برای شما تاقت فرساست؟و..

برای بیشتر از بچه ها کلاس حکم زندان را دارد آنها خود را مانند زندانی میدانند که به کلاس محکوم شده که باید هرطوری است آن را به اتمام برساند یا فرار کند!قطعا با این کارا کلاس اصلا موثر نیست. کلاس رفتن موقعی موثر است که مشتاقانه بخواهیم درس را بخونیم و از ته دل مایل به استفاده از آن باشیم در غیر این صورت کلاس به وسیله ای برای هدر دادن وقت تبدیل میشود.

دوستان میخوام یه نکته هم در مورد معلما براتون بگم:بیشتر معلمان با صرف وقتی بیشتر از حد معمول تلاش میکنن تا برای شما جزوه و سوال مناسب تهیه کنن.برای اینهمه کار و زحمت هیچ دلیل جز علاقه به شما و شغلشان وجود ندارد از نظر آنها موفقیت شما موفقیت آن هاست معلم را دوست و همکار خودتون بدونید.

موضوع دوم:

نوصیه هایی برای قبل از کلاس:باید از هر نظر خود رابریا رفتن به کلاس و آموختن آماده کنید. آمادگی شما نقش مهمی در تمرکز و میزان استفاده از کلاس درس دارد سعی کنید:

1_ با حالت خستگی,گرسنگی,کسالت و بیماری سرکلاس نروید.

2_با افکار منفی سرکلاس حاضر نشوید.مثلا نگویید:وای دوباره کلاس یه این مبحث کسل کنندس اه! هر نوع فکر منفی باعث عدم تمرکز و استفاده نکردن از کل کلاس میشود.

3_تمام وسایل لازم مثل دفتر و کتابو... را با خود به کلاس ببرید.

4_همیشه از قبل تکلیف کلاس را انجام دهید تا از این بابت دچار دردسر و اظطراب نشوید.

5_ درس های قبلی را خوب بخوانید و آماده باشید تا درکلاس نگران پرسش های معلم نباشید اگر در جلسه قبل از کلاس غایب بودید با کمک همکلاسی ها مطلب تدریس شده را یاد بگیرید. حداقل سعی کنید خودتونو به کلاس برسونید غیبت شما نباید توجیهی برای عقب افتادن شما باشد

6_اگر به دلایلی نتوانسته اید تکلیف خود را انجام دهید قبل از کلاس با معلم خود صحبت کنید و فرصت بخواهید. مطما باشید او به شما فرصت خواهد دادبه وی نشان دهید که احساس مسیولیت میکنید و برای کار های وی ارزش قایلید. مطما باشید این کار به رابطه ی بین معلم و شما خیلی تاثیر مثبت میذاره. و میت.نید بدونهیچ نگرانی و اظطراب سرکلاس حاضر شوید.

7_به موقع و قبل از دبیر در کلاس حاضر شوید دیر رفتن شما به کلاس باعث میشود که رشته بحث را از دست بدهید و مطلب را خوب یاد نگیرید.

دوستان این مقاله,مقاله طولانی میباشد که شامل 

افزایش دقت و تمرکز در کلاس

یادداشت برداری در کلاس

پرسشو پاسخ

و...

میباشد 

ما خلاصه این مقالرو تا این مبحث برای شما در سایتمون قرار دادیم 

اگر تمایل دارین ادامه مقالرو هم بخونید میتونید به من اطلاع بدین تا من مقالرو به طور کامل به ایمیل شما بفرستم.

مطما باشدی از خوندنش ضرر نمیکنید!:)