سلام دوستای وبلاگی گلم! 

امروز میخام دو موضوع مشاوره ای و آموزشی رو برای شما عزیزان قرار دهم

مشاوره ای:بپرسو پاسخ بده

آموزشی:بهترین حالت بدن برای مطالعه

خب برای دیدن این دو موضوع که بنظرم دو موضوع خیلی مهمه که میخایم امروز در موردشون حرف بزنیم به ادامه مطلب برین

خب اول موضوع آموزشی رو خدمت شما عزیزان عرض میکنم:

1_حالت بدن در کیفیت مطالعه خیلی موثر است,مطالعه در حالت لمیده یا خیلی آسوده یا وقتی که در صندلی راحتی نشسته اید با در مبل راحتی فرو رفته اید یا هنگامی که به حالت دراز کش یا در حال راه رفتن هستید جدی و عمیق نخواهد بود.

2_برای مطالعه صحیح باید بدن شما شکل جمعو جور داشته باشد.قرار گرفتن پشت میز استاندارد و نشستن روی صندلی با زاویه مناسب.بهترین حالت برا مطالعه طولانی و جدی است.

3_اگر میخواهید ساعت ها مطالعه کنید و عادت به مطالعه طولانی پشت میز ندارید.بهتر است حالت های مختلف مانند:پشت میز خواندن,راه رفتن(در برخی از دروس خواندنی) و نشستن روی میز را به صورت متناوب انجام دهید.

4_بدن در مطالعه طولانی دایما خم است و گردن حالت افتاده دارد . همین ها موجب ناراحتی و بیماری در ستون فقرات میشود.هر یک ساعت,چند دقیقه حالت بدن خورد را عوض کنید. 

خُب این از موضوع آموزشی که امیدوارم ازش استفاده کنید هنگام مطالعه

و اما موضوع مشوره ای:همیشه همین‌طور است؛ حرکتی آغاز می‌شود و ما چون آن را مفید می‌دانیم ، با آن همراه می‌شویم. واقعیّت این است که اغلب در لحظه‌ی شروع ، طرح و نقشه‌ای برای خویش نمی‌نویسیم تا در گذر زمان رفتار و حال‌مان را با آن مقایسه کنیم و ببینیم آیا در شرایط طبیعی به سر می‌بریم و یا باید اصلاح روش کنیم. به همین دلیل است که افت و خیزها و فراز و فرودها نگران‌مان می‌کند و گاهی این نگرانی آن‌قدر می‌شود که اصل حرکت آسیب می‌بیند. امّا اکنون در موقعیّت مناسبی هستیم . اکنون زمان بررسی و موشکافی است. اکنون زمانی است که باید از گذشته‌ی خود پرسش کنیم ، زیرا در آینده‌ای بسیار نزدیک  لازم است  پاسخگوی آن باشیم.

دوستان منبع موضوع دوم ما یعنی بپرس و پاسخ بگو سایت گزینه2میباشد 

بنظرم جالب و کاملا مفید اومد برای همین اونو اینجا در اختیار دوستای گلم قرار دادم