سلام دوستای گلم! 

اینبار میخوام در مورد این مبحث همینجا بحث کنیم! نمیخوام اونو به صورت مقاله در آرم چون به صورت مختصر و مفید میخام خدمت شما عرض کنم

پس میریم سراغ مبحثمون که بهترین اوقات برای مطالعه میباشد

1وقتی میخواهیم مطلبی را برای اولین بار بخوانیم یا موضوعی را جمع بندی کنیم بهتر است مطالعه ما پیوسته باشد و وقت مطالعه را به گونه ای تنظیم کنیم که این کار در دفعات کمتری انجام شود همچنین اگر بخواهیم مطالبی را مرور یا حفظ کنیم (مانند تاریخ یا ادبیات..) یا برای کسب محارت یا سرعت عمل روی موضوعی کار کنیم بهتر است انجام این کارها به طور ناپیوسته و متناوب باشد. 

2مرور مطالب بلافاصله بعد از کلاس تاثیر زیادی در یادگیری درس و جلوگیری از فراموشی آن دارد در تحقیقی که آقای ساتر روی دو گروه از دانش آموزان انجام دادنمرات گروهی که مطالب را بلافاصله بعد زا کلاس مزوز کرده بودند پس از شش هفته 1.5 برابر افرادی بود که این کار را انجام نداده بودند.

3این که بتوانیم چند ساعت بی وقفه به مطالعه بپردازیم به عوامل زیادی مانند سختی یا آسانی مطلب , توانایی و عادت و میزان تمرکز ما بستگی دارد

مهم آن است که به اندازه ای بخوانیم که تمرکز درایم,حتی اگر کوتاه باشد. اگر پس از نیم ساعت احساس میکنید که تمرکز ندارید, بهتر است به جای ادامه مطالعه به سراغ دروس دیگر بروید و اگز باز هم مشکل حل نشد کمی اصطراحت کنید, سپس مطالعه را ادامه دهید. به هر حال بدون تمرکز خود را وادار به خواندن نکنید . چرا که در این حالت چیزی عایدتان نمیشود.

4انتخاب بهترین ساعت مطالعه در تمرکز اهمیت زیادی دارد برخی از افراد که صحر خیزند صبح ها,و بعضی شب ها بهتر مطالعه میکنند.ما هم باید بهترین اوقات را برای درس خواندن خود پیدا کنیم .البته باید از هر فرصتی در طول روز برای درس خواندن استفاده کنیم. نباید بیشتر اوقات را بخاطر اینکه ساعات ایده آلی نیستند از دست بدهیم.

5بر اساس تحقیقی که انجام شده سات مطالبی که قبل از خواب مرور میشوند بهتر به یاد میمانند. از این رو بهتر است قبل از خواب وقتی را برای مروز آموخته هایمان در طول روز در نظر بگیریم.

6بررسی ها نشان میدهد که نباید زمان خواب و پایان مطالعه هم مرز باشد اگز بین خواب و آخرین ساعت مطالعه, فاصله زمانی وجود داشته باشد, مطالب خوانده شده دیرتر فرامشو میشود.

7هشیاری افراد بلافاصله بعد از بیدار شدن پایین است به همین سبب بهتر است 45 تا 60 دقیقه پس از بیدار شدن مطالعه خود را شروع کنید .

حالا با کمک این موارد مطالعه خود را شروع کنید:)

میتونید نظراتونو در مورد این مطلب با ما در اختیار بذارین!:)