سلام، بچه ها چهار تا نکته طلایی برای داشتن یک مطالعه جدی، موفق و اصولی خدمتتون ارائه کردیم که امیدوارم استفاده کافی ببرید!

نکته‌ی اول: کار مهمِ هر روز را قبل از هر کار دیگری انجام دهید.

با خودتان اتمام حجت کنید که از همین امروز و از همین ساعت، قبل از انجام هر کاری در طول روز، سخت‌ترین و مهم‌ترین درسی را که در برنامه‌ریزی روزانه‌ی خود دارید مطالعه کنید. انجام این کار شاید اوایل کمی سخت باشد، ولی حس فوق‌العاده‌ای به شما خواهد داد. هر چه زودتر انجامش دهید و این حس عالی را تجربه کنید.

نکته‌ی دوم: تعهد به برنامه‌تان داشته باشید.

خودتان را مجبور کنید که بدون آوردن هیچ بهانه‌ای به برنامه‌ریزی روزانه‌تان عمل کنید. تعهد به برنامه رشد خیلی خوبی در درصدهای شما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود ساعت مطالعاتی‌تان را هر هفته افزایش دهید و بعد از مدتی مطالعه کردن با روحیه‌ی خوب جزء عادت‌های شما می‌شود.

نکته‌ی سوم: اهدافتان را مرور کنید.

اگر بعد از هر بار فکر کردن به اهدافتان حس شور و شوق درونتان ایجاد نمی‌شود، بدانید هنوز علاقه‌ی لازم را ندارید. برای خودتان اهداف واقعی تعیین کنید و هر شب قبل از خواب خودتان را در آن موقعیت تجسم کنید. این کار باعث می‌شود روز بعد با انرژی خیلی بیش‌تری شروع کنید.

نکته‌ی چهارم: آهسته و پیوسته حرکت کنید.

برخی از کنکوری‌ها دوست دارند از ابتدا روزی ۱۰ ساعت مطالعه جدی داشته باشند و هر روز تعداد قابل توجهی تست بزنند؛ اما چیزی که در واقعیت رخ می‌دهد کاملاً برعکس آن است. طبیعتاً شخصی که تا الان ساعت مطالعه‌ی خوبی نداشته و نتوانسته زمان معقولی (مثلاً ۹۰ دقیقه) را برای مطالعه کردن اختصاص دهد، نمی‌تواند به یک‌باره روزی ۱۰ ساعت مطالعه کند؛ بنابراین به خودتان فشار بی‌مورد وارد نکنید و سعی کنید کم‌کم به ساعت مطالعه‌تان اضافه کنید.

این جمله را همیشه تکرار کنید:‌

امروز کارهایی را انجام می‌دهم که دیگران حاضر نیستند انجام بدهند تا فردا بتوانم کارهایی را انجام دهم که دیگران قادر به انجامش نیستند.